söndag 27 maj 2012

Trött ända in i själen


Mors dag. Jag har blivit uppvaktad av mina söta barn med ritade teckningar och ett fint bokmärke som Ludde tillverkat i skolan. Dessutom kramar och god mat. Härligt väder gav extra krydda åt dagen som dessutom var en ledig dag.
Som jag skrev senast är jag inte mycket ledig och de lediga dagarna fylls snabbt av "måste-göra-saker".
Att jag dessutom inte är hemma förräns vid halv åttatiden de kvällar jag arbetar gör att jag inte får mycket gjort då heller.
Istället svämmar hjärnan över med saker som jag vill få gjort och saker jag påbörjar blir inte färdiga. Typiskt mig och min ADD-hjärna, jag får daglig ångest igen och blir ledsen och orolig.
Jag försöker att inte planera in för många aktiviteter, men jag vill ju så gärna. Hur får man stopp på översvämningen i hjärnan? Kan man stoppa kranen av tankar och idéer på något sätt?

Just nu skulle jag behöva vara ledig ett par dagar, fast jag kan ju ändå inte koppla av när jag är hemma så det är väl lika bra att jobba på....



1 kommentar:

  1. Jag må vara världens tjatigaste, men nu snodde du mina tankar om livet igen ;) (kika in på mitt inlägg idag så förstår du)

    Jag fastnar vid din sista mening, att inte kunna koppla av hemma. Jag känner så igen mig, men kan meddela att det faktiskt har blivit bättre för mig. Jag övar, övar och övar på att ta pauser, inte planera in saker, göra avslappningsövningar, ta en vila, göra en mindfullnessövning osv. Det funkar faktiskt! Med mycket jädraranamma och en sambo som hjälper mig att kunna ta de där pauserna.

    Hoppas du kan hitta lite mer ro hemma också!

    SvaraRadera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥